سوئد یکی از کشورهای اروپایی است که با فنلاند، دریای بالتیک ، نروژو دانمارک همسایه است.این کشور یکی از مهم ترین شهرهای دانشگاهی و دانش بنیان اروپاست و از نظر کیفیت زندگی در سطح بسیار مطلوبی قرار گرفته است.به همین دلیل است که سوئد برای مهاجران ، دانشجویان، محققین و کارآفرینان مقصد ایده آلی محسوب می شود. افرادی که به دنبال اخد اقامت سوئد به عنوان یک کشور اروپایی هستند اولین موضوعی که باید بدانند این است که به دلیل اینکه این کشور عضو معاهده شینگن است اخذ ویزای شینگن برایشان لازم و ضروری است.اما دریافت اقامت سوئد مانند بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی و اخذ اقامت اروپا در سایر کشورها دارای شرایط و ضوابطی است. ولی بعد از ریافت ویزای سوئد می توانید به سایر کشور های عضو شینگن از جمله آلمان ، نروژ ، فرانسه ، هلند و… نیز براحتی سفر کرده و از آن ها دیدن کنید.

شرایط زندگی در سوئد

کشور سوئد دارای آب و هوایی معتدل است اما در زمستان معمولا هوای آن سرد و خشک می شود. مردمان این کشور ماز نظر اخلاقی بسیار معتدل برخورد می کنند ، بیشتر گوش می دهند و کمتر حرف می زنند و به برابری اعتقاد دارند.زبان رسمی آنها سوئدی است اما به زبان انگلیسی و فنلاندی هم صحبت می کنند.در سوئد کارگران نیز از مزایای ایدهآلی برخوردار هستند و تفاوتی برای برخورداری از سیستم های اداری وجود ندارد.

افراد می توانند با مذاهب مختلف در سوئد براحتی زندگی کنند. مسیحیت دین اکثریت مردم این کشور است علاوه بر این دین اسلام ، بودایی و یهودیت نیز در این کشور شناخته شده و پذیرفته شده است.

پایتخت این کشور استکهلم است و مسلما هزینه زندگی در این شهر نسبت به سایر شهر های آن بیشتر است. متوسط اجاره مسکن در این شهر ۴۰۰۰ کرون می باشد.

انواع اقامت سوئد

انواع شرایط دریافت اقامت دائم سوئد
دریافت اقامت سوئد از طریق کار و سرمایه گذاری
دریافت اقامت سوئد از طریق تحصیل
دریافت اقامت سوئد از طریق ازدواج

دریافت اخذ اقامت سوئد از طریق کار

برای مهاجرت به سوئد از طریق کار لازم است که از جانب یک کارفرما در سوئد برایتان دعوت نامه ای ارسال کرده و شما بر اساس آن اقدام به مهاجرت به سوئد کنید.شما برای پیدا کردن کارفرمایی که بتواند رزوممه کاریتان را بررسی کند نیاز دارید با موسسات کاریابی سوئد در ارتباط باشد تا بتوانید از نیاز های کاری این کشور اطلاع پیدا کنید. اگر در این زمینه خودتان شخصا نتوانید برای پیدا کردن کار مناسب رزومه خود جستجو کنید باید این موضوع را به موسسین معتبر در این زمینه بسپارید و از ان ها بخواهید که کاری که متناسب زمینه کاریتان است را به شما معرفی کند.

نکته ای که در این رابطه باید به آن توجه کنید این است برای مهاجرت از طریق کار شما باید بتوانید سوئدی صحبت کنید چراکه زبان اکثر مردم در این کشور سوئدی است و برای کارفرمایان آشنایی شما با زبان سوئدی اهمیت خاصی دارد.

اگر شما از طریق کار به سوئد مهاجرت می کنید در ابتدا یک ویزای دو ساله دریافت خواهید کرد. برای اخذ اقامت دائم این کشور از طریق کار باید حداقل شرایطی که سوئد تعیین کرده است را برخوردار باشید. از جمله حداقل درآمد ماهیانه به میزان ۱۳۵۰۰ کرون. در این مدت باید با پرداخت مالیات ویزای خود را تمدید کنید و بعد از ۴ تا ۵ سال درخواست اقامت دائم کنید.

اگر تصمیم به مهاجرت کاری دارید برای انتخاب کشور مورد نظر مردد هستیم پیشنهاد می کنیم شرایط دریافت ویزای کار آلمان را به عنوان یک کشور صنعتی مطالعه و با کشور سوئد مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

دریافت اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری

با توجه به اقتصاد پایدارسوئد و اینکه این کشور در رده ۱۰ کشور برتر از نظر کسب و کار شناخته شده است و همچنین میزان پایین مالیات آن طبیعی است که شما خواهان سرمایه گذاری در این کشور باشید و از این طریق بتوانید اقامت کشور سوئد را دریافت کنید.

شما دو راه پیش رو دارید اول اینکه یک شرکت کاملا جدید در این کشور ثبت کنید. برای این منظور لازم است شرایط خاصی را دارا باشید از جمله

تحصیلات دانشگاهی شما کاملا مرتبط با رشته ای باشد که شما قصد کارآفرینی در آن را دارید.

باید چشم انداز و پلان پیشرفت کاری خود را طی دو سال آتی ارائه دهید.

لازم است در این چشم انداز براورد کنید که طی دو سال می توانید هزینه های اقامت خود و خانواده را به طور کامل تامین کنید
دومین راه کسب اقامت سوئد این است که ۵۱ درصد از سهام یک شرکت قدیمی را خریداری کنید.حداقل مبلغ سرمایه گذاری شما در این کشور باید ۱۵۰ هزار دلار باشد.
در صورتی که خودتان در سوئد کسب و کار راه اندازی کنید و یک کار آفرین محسوب شوید و مالیات ماهانه پرداخت کنید و مشکلی بابت حسابرسی شرکت نداشته باشید بعد از مدت ۴ سال می توانید در خواست اقامت دائم کرده و پاسپورت سوئدی دریافت کنید.

مدارکی که باید به ادارهٔ مهاجرت سوئد ارائه دهید به قرار زیر است :

مدارک لازم برای اثبات توانایی مالی تامین هزینه های زندگی ( برای اینکه اثبات کنید به کمک مالی دولت نیازی ندارید)
اثبات توانایی شما در زمینه اجرایی و مدیریت کسب و کارتان مدارکی که اثبات می‌کند شما برای تأمین هزینه‌های زندگی نیازی به کمک‌های دولتی ندارید.
میزان تسلط شما برای بازاریابی در زمینه کسب و کارتان و گسترش آن.
نموه قرارداد هایی که برای پیشبرد کسب و کارتان با سایر شرکت ها منعقد شده باشد.
صورت‌های مالی و مالیاتی و مجوزهای اخذشده که جدیت شما در خوداشتغالی را اثبات کند.
ارائهٔ ترازنامهٔ سود و زیان

اقامت سوئد از طریق تحصیل 

یکی از بهترین راه هایی که می توانید اقامت دائم سوئد را دریافت کنید از طریق تحصیل در دانشگاه های این کشور است.شما می توانید برای تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه های کشور سوئد پذیرش بگیرید.اما برای پذیرش در مقطع دکتری یک شرط لازم است و آن این است که شما در حوزه اروپا تحصیل کرده باشید و سپس برای مقطع دکتری در سوئد پذیرش بگیرید.

در صورتی که بتوانید بورسیه دکتری در کشور سوئد را دریافت کنید تحصیل شما در این مقطع رایگان بوده و علاوه بر این می توانید مشغول به کار شده و از درآمد ماهیانه برخوردار شوید. روند کار به این صورت است که شما ظرف مدت ۶ ماه بعد از پایان تحصیلات می توانید به دنبال کار در این کشور باشید. پس از اینکه توانستید به کار مناسبی مشغول شوید باید ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید و مدت ۴ تا ۵ سال در این کشور شاغل باشید. درصورتی که مالیات درآمد خود را پرداخت کنید و دیگر دانشجو نباشید می توانید اقامت سوئد را دریافت کنید.

دریافت اقامت سوئد از طریق ازدواج 

ازدواج با تبعه هر کشوری برای شما دریافت اقامت آن کشور را به دنبال داردو در سوئد نیز این امکان وجود دارد . اما لازم است بدانید در صورتی که در خاک کشور سوئد باشید و ازدواج کنید نمی توانید اقامت سوئد را دریافت کنید . بلکه لازم است در کشور خود ساکن باشید و مدارک ازدواج را از طریق سفارت سوئد دریافت و مدارک خود را به آن تحویل دهید. در مدارکی که به سفارت سوئد ارائه می دهید باید اثبات کنید توانایی تامین مسکن و هزینه های زندگی را دارید. همچنین به آنها اثبات کنید که در سوئد با او آشنایی داشته اید. اگر در زمینه خاصی با او مشارکت داشته اید مثل پروژه دانشگاهی یا کار و … مدارک آن را ارائه دهید.

اداره مهاجرت سوئد فرد مورد نظر شما برای نداشتن جرایم کیفری بررسی می کند تا صلاحیت آن را تایید کند.

در این صورت برای شما یک گذرنامه ۲۴ ماهه صادر می شود. بعد از سپری شدن این ۲۴ ماه بار با گذشت ۱۲ ماه می توانید برای درخواست گذرنامه سوئدی در خواست دهید. در تمام این مدت لازم است در این کشور ساکن بوده و آن را ترک نکنید.

اقامت شینگن, اقامت شینگن سوئد, اقامت اروپا, ویزای شینگن, اخد ویزای شینگن, انواع ویزای شینگن, مشاوره ویزای شینگن, اقامت شینگن, اخذ اقامت شینگن, اخذ اقامت اروپا, خدمات ویزای شینگن, خدمات مهاجرت ویزای شینگن, ویزای شینگن اتریش, ویزای شینگن اروپا, دریافت اقامت شینگن