اقامت شینگن فرانسه به وضعیت اقامت مردم در کشورفرانسه اشاره دارد که ممکن است از کلیه حقوق شهروندی برخوردار باشند، قبل از توضیح بیشتر در حصوص اقامت فرانسه جادارد ابتدا به توضیح بیشتر در خصوص معنای کلمه اقامت و بررسی انواع اقامت بپردازیم تا چنانچه تمایل به اخذ اقامت فرانسه دارید با دیدی باز نوع اقامت خود را انتخاب کنید.در این مقاله می خواهیم درمورد اقامت فرانسه، انواع اقامت فرانسه،روش اخذ اقامت فرانسه صحبت کنیم ، پس با ما همراه باشید.

انواع اخذ اقامت فرانسه و روش اخذ اقامت دائم

همانطور که متوجه شدید افرادی که قصد اقامت در کشوری به جز کشور خود را دارند باید دلیل محکم و قانع کننده ای برای دولت کشور مقصد داشته باشند ازدلایل اقامت فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- اقامت فرانسه و تمکن مالی 

یکی از پرطرفدارترین و راحت ترین راه های اخذ اقامت فرانسه ، اثبات تمکن مالی است که در این روش نیازی به سرمایه گذاری و یا انتقال وجه به فرانسه نیست و در مدت زمان کمتر از سه ماه می توانید برای تمام اعضاء خانواده خود ویزای اقامت یک ساله دریافت کنید و شما نیازی به ارائه مدرک تحصیلی و یا حضور دائم و زبان نخواهید داشت.
مهمتر این که در این نوع اقامت امکان ریجکت یا مرجوع کردن به صفر می رسد و خدمات ویژه به شما تعلق می گیرد.

۲- اقامت فرانسه و سرمایه گذاری و ثبت شرکت 

چنانچه شما فردی کار آفرین هستید و توانایی تاسیس شرکت یا موسسه ای را برای افراد بیکار فرانسه را دارید ، شانس زیادی برای اقامت فرانسه دارید ، چرا که به راحتی میتوانید دولت فرانسه را مجاب کنید که جهت بالابردن سطح اقتصادی آن کشور تمایل به همکاری با آنها را دارید و از طرفی با نشان دادن قابلیت های خود و طی کردن مراحل قانونی و عقد قرارداد های مربوط به ثبت شرکت در فرانسه در مدت اقامت یکساله ،می توانید مدت اقامت خود را به ۵ یا ۱۰ سال افزایش دهید و کم کم به اقامت دائم فکر کنید.

۳- اقامت فرانسه و ازدواج

چنانچه همسر شما فرانسوی است و میخواهید در این کشور اقامت داشته باشید باید خیال دولت فرنسه را از بابت واقعی بودن ازدواج و وضعیت مالی خود راحت کنید ، دلیل ازدواج بهترین و مطمئن ترین و سریع ترین راه برا ی گرفتن اقامت فرانسه است و طی شش ماه الی یک سال به شما اقامت خواهند داد و بعد از گذشت مدتی کوتاه می توانید نسبت به اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

۴- اقامت فرانسه و تولد

همانطور که قبلا توضیح داده شد، اگر فردی در کشوری متولد شود تابعیت او مشمول قانون خون می شود ، این قانون می گوید اگر پدرو مادر فرد متولد تبعه کشور دیگری باشند ، تنها در شرایط خاص میتوانند اقامت فرانسه را دریافت کنند از جمله این شرایط ، این است که
• والدین نوزاد تابع کشورهایی باشند که پیش از استقلال تحت حمایت فرانسه بوده‌اند.
• نوزاد قبل از ۱ ژانویه ۱۹۹۴ در فرانسه متولد شده باشد واگر نوزاد بعد از ۱ ژانویه ۱۹۹۴ در فرانسه متولد شده باشد در سن ۱۸ سالگی می‌تواند برای اقامت فرانسه اقدام کند.
• فرد از سن ۱۱ سالگی به مدت ۵ سال به طور مستمر در فرانسه زندگی کرده باشد می تواند در سن ۱۸ سالگی برای اخذ اقامت فرانسه درخواست دهد.

اگر پدر و مادر فرانسوی در کشور دیگری فرزندی را به دنیا آورند ، فرزند آنها می تواند از قانون تابعیت مضاعف استفاده کند و محل تولدش را به عنوان محل اقامت و تابعیت انتخاب کند.

۵- اقامت فرانسه و تحصیل

از آرزوهای رویایی بسیاری از افراد تحصیل در دانشگاه ها مطرح فرانسه و مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه است ، اما باید توجه داشته باشید که هرچند تحصیل در این کشور تقریبا رایگان است ولی اکثر دروس به زبان فرانسه تدریس می شوند و با توجه به مقطع تحصیلی بابت بیمه تحصیلی هزینه ای از شما دریافت می شود ، همچنین مدت اقامت فرانسه به دلیل تحصیل و کار بین چهار الی پنج سال است و بعد از آن یک سال جهت یافتن شغل مرتبط با رشته تحصیلی به شما فرصت داده خواهد شد ،پس از این که شما شغل مورد نظر را یافتید با ارائه نامه کارفرمای خود میتوانید نسبت به تمدید و یا دریافت اقامت دائم اقدام نمایید.

شراط اخذ اقامت دائم و تابعیت فرانسه

با توجه به مطالب ارائه شده در این مقاله، چنانچه میخواهید برای مدت طولانی و دائم در فرانسه اقامت داشته باشید و واجد شرایط اخذ اقامت فرانسه و یا تابعیت فرانسه شوید حد اقل پنج سال به یکی از روش های فوق الذکر باید در این کشور زندگی کنید و پس از این مدت نسبت به اخذ کارت اقامت دائم فرانسه از طریق کنسولگری اقدام کنید، البته در برخی موارد مانند شرایط ازدواج این مدت قابل کاهش است.
تصمیم شما در انتخاب تابعیت و یا اقامت دائم فرانسه با توجه به قوانین وضع شده ، این امکان را به شما می دهد که به صورت بلند مدت بتوانید در این کشور زندگی کنید. و همانند سایر شهروندان فرانسوی در امور قضایی و سیاسی صاحب مقام و شغل شوید.
باید دقت کنید که در مدت اقامت ۵ ساله ،اگر فردی به مدت دوسال متوالی فرانسه را ترک کند ، قوانین اقامت این کشور مشمول حال او نخواهد شد
پس از اخذ اقامت فرانسه، این کشور شما را به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا نگاه می کند و طبق قوانین مدنی ، با شما رفتار می کند ، لذا شما حق خواهید داشت که در سراسر اتحادیه اروپا آزادانه حرکت کنید و در مسائل سیاسی شرکت کنید و در صورت تمایل به مشاغل سیاسی و حقوقی ، نسبت به انتخاب شغل اقدام کنید.

مدارک لازم برای اخذ اقامت شینگن فرانسه

گفتیم حد اقل پنج سال به یکی از روش های فوق الذکر باید در این کشور زندگی کنید و پس از این مدت نسبت به اخذ کارت اقامت دائم کشور فرانسه از طریق کنسولگری اقدام کنید اما این را هم باید بگوییم که جهت اخذ کارت اقامت حتما به مدارک زیر احتیاج خواهید داشت

۱- دو نسخه از فرم درخواست تابعیت فرانسه با تاریخ و امضاء
۲- نسخه هایی از ID از هر دو متقاضی و همسر؛
۳- ترجمه تمام صفحات شناسنامه
۴- گواهی ازدواج به دست آمده در سه ماه گذشته؛
۵- پر کردن گواهی L ‘honneur را DES 2 époux ، توسط زن و شوهر در سفارت یا کنسولگری
۶- مدارک و شواهد از رابطه و یا زندگی زناشویی مانند گواهی تولد فرزندان ، مسکن، حساب بانکی مشترک، سند ملکیت.
۷- اثبات این که متقاضی، دانش کافی از زبان فرانسه، مانند دیپلم زبان فرانسه یا گواهی زبان فرانسه دارد.
۸- شواهدی که نشان می دهد شما سابقه کیفری نداشته اید، به عنوان مثال، یک گواهی سابقه کیفری از کشور محل اقامت خود در ۱۰ سال گذشته؛
۹- نشان دادن گواهی اشتغال و یا نامه اینکه فرد به میزان کافی برای زندگی در فرانسه تمکن مالی دارد.
ممکن است علاوه بر این مدارک ، مدارک دیگری هم از شما درخواست شود ، پس قبل از اقدام حتما با مشاوران خبره و وکلای امین خود مشورت کنید و آمادگی تماس از دفتر پلیس امنیت، اداره مهاجرت ، شهرداری و کلیه بخش های دولتی فرانسه جهت مصاحبه را داشته باشید چون مدارک شما در تمامی بخش های دولتی فرانسه ارزیابی می شود و پس از تایید شما تبدیل به شهروند فرانسوی می شوید و تابعیت فرانسوی به همراه کارت فرانسه، کد ملی و گذزنامه فرانسوی، طی مراسم خاص به شما تقدیم می شود.

اقامت شینگن, اقامت شینگن فرانسه, اقامت اروپا, ویزای شینگن, اخد ویزای شینگن, انواع ویزای شینگن, مشاوره ویزای شینگن, اقامت شینگن, اخذ اقامت شینگن, اخذ اقامت اروپا, خدمات ویزای شینگن, خدمات مهاجرت ویزای شینگن, ویزای شینگن اتریش, ویزای شینگن اروپا, دریافت اقامت شینگن